پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

لوله های کاروگیت | لوله کاروگیتی

در این وبلاگ سعی میکنیم تمامی موضوعات مهم برای خوانندگان رو پوشش بدیم

لوله کاروگیت
لوله های کاروگیت به دلایل موجود در بازار کشور، به خوبی توانسته اند خودی نشان دهند و شاید شما اکنون برای خرید لوله کاروگیت در اینجا باشید. در این مقاله نیز قصد بررسی نوع اتصال آن ها را داریم، تا اگر شما میخواهید بخرید یا اینکه هم اکنون در نصب آن ها دچار مشکل شده باشید، به خوبی بتوانید با استفاده از این مطلب کار پروژه خود را راه بیاندازید.
بخش مهم به نام اتصالات در دفن لوله کاروگیت
لوله کاروگیت

نحوه اتصال این مدل لوله شامل چند روش مختلف است. لوله های کاروگیت دارای انواع گوناگونی هستند. این لوله های در اندازه و ابعاد مختلف تولید می شوند. لوله های کاروگیت معمولا به صورت تکی به کار نمی روند؛ بلکه تعدادی از آن ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند. لوله ها باید به شیوه صحیح، در کنار هم وصل شوند. عوامل مختلفی سبب، تعیین نحوه اتصال مورد استفاده در خط لوله کشی می شود. لوله ها کاروگیت  پس از اتصال صحیح، آماده انتقال مایعات می شوند. اتصال لوله ها مختلف به یکدیگر، کار سخت تری از اتصال لوله های مشابه است. اتصال لوله های پلی اتیلنی کاروگیت، باید توسط افراد متخصص انجام شود زیراکه اتصال صحیح این لوله ها، بسیار زیاد اهمیت دارد و اشتباه در نحوه اتصال ، خسارت های مالی و جانی زیادی را پیش می آورد. روش های جدیدی، برای اتصال لوله ها به وجود آمدند و این باعث شده درخواست برای خرید لوله کاروگیت بسیار باشد اما با وجود شیوه های جدید، در بعضی‌ شرایط از روش های قدیمی برای اتصال لوله ها استفاده می شود. هر کدام از روش های اتصال لوله های پلی اتیلنی، دارای مزیت های مخصوص به خود است.

 

پارامترهای موثر در نحوه اتصال لوله

پارامترهای مختلفی، در نحوه اتصال لوله کاروگیت دخیل هستند. متخصص ها و کارشناسان با در نظر گرفتن این عوامل، شیوه اتصال لوله ها را به یکدیگر تعیین می کنند. فشار یکی از پارامترهای تعیین کننده در شیوه اتصال می باشد. مقدار فشار وارده به لوله های پلی اتیلنی، بسیار زیاد اهمیت دارد پس در اندازه گیری فشار وارد شده به لوله، هم فشار داخلی و هم فشار خارجی محاسبه می شود. فشار داخلی ناشی از ماده جریان یافته در لوله می باشد و این نکته ای است که باید در زمان خرید لوله کاروگیت حتما در نظر داشته باشید. فشار خارجی نیز ناشی از فشار خاک و وزنی است که به لوله وارد می شود. حداکثر مقدار فشار احتمالی وارد شده به لوله های باید محاسبه گردد. به غیر از میزان فشار، مقاومت و استحکام لوله ها در برابر فشار های وارده نیز مهم است. لوله های کاروگیت در اندازه ها و کیفیت ها مختلفی تولید می شوند فلذا مقدار مقاومت و استحکام لوله ها در برابر فشار های طولی و عرضی، با یکدیگر برابر نیست. برای اتصال صحیح لوله ها باید مقاومت آن ها بررسی شود. متخصص با در نظر داشتن این عوامل بهترین شیوه اتصال را برای لوله های کاروگیت شما انتخاب و پیشنهاد می کنند.

 

انواع روش های اتصال

در ادامه و بعنوان بخش نهایی در مورد روش های اتصال صحبت خواهیم کرد که به این منظور یک روش را به صورت کامل توضیح داده و بقیه را نام می بریم. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به سایر روش ها و یا خرید لوله کاروگیت با کارشاسان تماس گرفته و یا از سایت این شرکت دیدن فرمائید.

  • روش جوش لبه به لبه لوله های کاروگیت

در بررسی نحوه اتصال لوله، جوش لبه به لبه اولین شیوه ایی است؛ که مورد بررسی قرار می گیرد. این روش بسیار ساده است. می توان آن را جز روش های قدیمی اتصال لوله های کاروگیت، دانست. در روش لبه به لبه، اتصال لوله کاروگیت به کمک گرما انجام می شود. لوله های دو جداره کاروگیت از جنس  پلیمر اتیلن هستند. پلیمر ها با وجود مقاومت زیاد در برابر حرارت، دارای دمای ذوب مشخص هستند. در نقطه ذوب پلی اتیلنی این ماده شکل خود را از دست می دهد.

در روش جوش لبه به لبه از این ویژگی پلیمر های پلی اتیلنی استفاده می شود بنابراین در زمان خرید لوله کاروگیت حتمتا به کارشناس خود اطلاع دهید. زمانی که لوله های پلی اتیلنی حرارت ببیند؛ شکل خود را از دست می دهند. لوله ها در دمای ذوب به یکدیگر متصل می شوند. پس از اتصال، این لوله ها سرد شده و شکل خود را به دست می آورند. پلیمر اتیلن یک ماده نسوز است (یعنی این ترموپلاستیک آتش نمی گیرد).

به دلیل این خاصیت پلی اتیلن، در روش جوش لبه به لبه لوله های کاروگیت، احتمال آتش سوزی وجود ندارد. اما در هنگام عملیات جوش، آسیب هایی افراد را تهدید می کند. اگر حرارت دادن لوله های پلی اتیلنی کاروگیت به درستی انجام نشود؛ این لوله ها دچار آسیب های جدی خواهند شد. در روش جوش لبه به لبه برای حرارت دادن از صفحه داغ استفاده می شود. این صفحه باید در مکان درستی، بین دو لوله قرار بگیرد. برای اتصال لوله ها به دمای نسبتا بالایی نیز نیاز است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره خرید لوله کاروگیت حتما با یک کارشناس در ارتباط باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.